tisdag 7 augusti 2007

Du ska inte tro det blir "Sommar"...


"Sommar" i P1 är bland de finaste uppdrag man kan få i Sverige. Urvalet av vilka som får sommarprata verkar baserat därefter. Det är "eliten", som vi hemma i bruksorten Smedjebacken skulle säga, rumsrena fina kändisar, politiker, kulturpersoner, akademiker och societeten som får prata.
Det här påtalade jag får något år sedan i ett personligt brev till de ansvariga. Fick ett tackbrev tillbaka.

I år så hölls en lyssnartävling. Vi vanliga döda fick sända in en ljudsnutt. P1 skulle sen välja ut de 10 bästa. En av dom skulle få sommarprata. Via internet fick man lyssna på dom tio bidragen och rösta på den man tyckte var bäst. En dvärg vann.
Jag var inte ens med bland dom tio.

Nu ska jag ändå göra radio. Hemma. Jag ska spela musik och prata om schlagervärlden, kändisskap och papparollen. Jag ska göra det sommarprogram jag inte fick göra i P1 på Cityradion i Smedjebacken istället.

Önskar jag kunde säga åt er att lyssna på kanalens webradio men den ligger nere. Ni får befinna er i Fagersta-, Smedjebacken- och Ludvika-området för att lyssna på 96,3 Mhz.

Nu på fredag den 10 augusti mellan klockan 10-11. P1 ska få sig en känga. Jag ska också spela upp min radioansökan till "Sommar", den är bra tycker jag själv.