tisdag 13 november 2007

Jag skrattar åt snoret

Jag är lite besvärad av en förkylning som knackar på dörren men aldrig kliver in. Lika bra det kanske men en sådan känsla är också lite deppigt hösttung att bära. Som en tickande bomb. Trots influensasprutan har jag fått snor i kranen. Skulle inte det uppoffrande nålsticket ge mig ett skydd på tio år mot detta?
DN skriver i dag att influensan kan snuvas med ett skratt. "Det finns belägg för att din attityd till sjukdomen och även din humor, påverkar immunförsvaret" säger Martin Wahl, chef för smittskyddsenheten i Västra Götaland till morgontidningen.
Jag visste att valet av film i lördags påverkade mer än jag anade. Jag kände att något var på gång i kroppen när vi valde mellan thrillerdramat "Solstorm" eller knaskomedin "Heartbreak kid". Behöver jag säga att vi såg den svenska filmen?