söndag 25 november 2007

Seinfeld filmas av andra

Jag har tidigare flashat att jag ska få filma Jerry Seinfeld under sitt Sverigebesök på tisdag. Det uttalandet får jag äta upp nu som jag misstänkt.
Vi får en intervju men vi får inte filma den själva. Vi har fått en så kallad tv-slot vilket innebär tio minuter med stjärnan men filmbolaget riggar upp personal, kamera och ljus. Reportern går in och gör intervjun och får direkt efteråt en videokassett i sin hand. Som intervjuer på en fabrik, snabbt och effektivt på löpande band.
Men tråkigt för mig som inte får följa med filmskribenten Erik Helmerson. Däremot ska jag få filma den så kallade photocallen, mycket engelska tv-termer nu, vilket är en kort fotosession då alla stillbildsfotografer bränner av sina bilder. Det brukar vara lite småkaotiskt och kul att filma.