tisdag 5 februari 2008

Tv-stjärnan finns hemma

"Pappa, säg till mig då..." eller "Tala till mig då..."
Det råder ingen kommunikationsbrist mellan mig och min dotter. Absolut inte. Det bara det att jag råkade "låtsas"-kommentera hennes hopp i golvmadrassen och sedan dess vill hon att jag kommenterar allt hon gör.
Jag kör nämligen ett snack där jag i leken är Peter Jihde som kommenterar den fantastiska idrottskvinnan Elsa Säävälä.
Det kan gå så här: "Ja, mina damer och herrar då är det dags för Elsa Sääväläs tredje hopp. Hon slår armarna mot benen, tar ett djupt andetag och där är hon iväg. Åhhh, titta det blir ett kanonhopp! Nytt världrekord! Publiken är i extas! Och där springer hon fram till sin pappa och tackar honom för framgången..."
Så kan det låta. Men har man gjort det en gång får man stå sitt kast och köra det jämt.