söndag 14 september 2008

Jag mår bra men lite illa

Med vinterns Vasalopp i sikte känns det bra. Är inne i ett bra stim med träningen. Det löper på fint. Jag mår prima av det.
Men baksidorna är att jag därmed rättfärdigar mig att dricka till exempel Coca cola fler gånger i veckan än bara på fredagar, är ökänd på jobbet för min fredagscola, eller att okynnesäta en portion till vid middag.
Sedan så är jag nästan hypokondriskt rädd för att bli förkyld. Av någon anledning lyckas jag alltid med det när träningen flyter på bra och kondisen är i topp. En förkylning sätter stopp på det. I flera veckor. Och jag hatar den tunga sätta i gång proceduren efter en sjukperiod.
Jag går omkring och känner efter. Har jag en virusattack i kroppen? Jo. Nej. Bäst att ta en Esberitox.
Men än så länge går det bra. För de goda effekterna krossar baksidorna...