måndag 12 januari 2009

Missar Guldbaggefilmerna

Det är som vanligt med Guldbaggen. Jag är påläst, känner till handlingarna och mycket runt omkring filmerna men jag har inte sett dom.
Nåja, jag ska i alla fall arbeta under galan i kväll. Håll utkik - det kanske kommer lite intryck här på bloggen om jag hinner mellan varven.
Bland de tre "tunga" filmerna i år - "Maria Larssons eviga ögonblick", "De ofrivilliga" och "Låt den rätte komma in" har jag bara sett en av dem.
Tomas Alfredsons filmatisering av Johan Ajvide Lindqvist vampyrroman var fantastisk. Men jag vill så hemskt gärna se den hyllade och omskrivna filmen "De ofrivilliga" av Ruben Östlund. Det är en riktig snackis på jobbet, många har sett den och en del vill se om den. Och där står jag osedd.
Det är inte lätt som småbarnsförälder att komma ut på biograferna. Det blir till att ofrivilligt vänta på dvd-släppet.