fredag 23 januari 2009

Ännu en författarvän

"Till världens bäste schlagerkameraman" skriver han i min bok. Ja, eller Kalles bok... nja, Toffs bok då.
Nåja, i går var det bokrelease för min kollega och vän Kalle Dixelius romandebut "Toffs bok: Med kommentarer av Muhan Bentson". På min kollega och väns blogg, Daniel Åberg, kan du se och höra mer om boken i en videoupptagning från i går kväll. Observera den lilla flickan, dottern Majsan, som står stolt och hoppar nedanför scenen.
Som tur var har Daniel inte spelat in konserten med bandet Mackapär som följde efter boksnacket. Instrumentalonani som visserligen svängde gott men som troligen var en rolig upplevelse bara för utövarna på scenen.
Jag drog hem.
Och med stort intresse började jag läsa boken på tuben. Ett Stockholm i ruiner långt långt in i framtiden. Mycket spännande första rader. Återkommer med en fullständigt objektiv bokrecension till senare.