söndag 18 oktober 2009

Här är mitt liv

Då är "Här är ditt liv" i SVT över för denna gången.

Jag vet inte hur ni tänker men varje gång jag bänkar mig för att se programmet föreställer jag mig själv som huvudperson. Hur skulle det vara? Vilka av ens vänner skulle redaktionen tycka vara intressanta ur ens liv. Vilka skulle vilja komma? Och skulle gamla ovänner vilja hämnas? Och vad skulle exen säga i inspelade snuttar? Vilka låtar skulle framföras?

Nu kommer jag aldrig att intervjuas i ett dylikt program eller över huvudtaget av Ingvar Oldsberg men att leka med tanken är så rolig. Fantasierna följer mig genom hela programmet där jag försöker placera gästerna och situationerna kändisarna berättar om med mina egna.
Vilken egotripp av rang det vore.

Kanske skulle man ha det som en lek på en fest? Lite god mat, vin och en värd som leder samtalet och plötsligt säger "och här kommer han" och så dyker personer ur ens liv upp i köket.
Någon som vill agera Oldsberg på min 40 års fest?