söndag 7 februari 2010

Kliver ur schlagerbubblan

Tillbaka i verkligheten igen efter en verklighetsflykt i den rosa schlagerbubblan i fyra dagar i Örnsköldsvik. Det fanns annat som hände i Ö-vik som var desto större och verkligare men mer om det senare.
Samma sak när jag kommer hem efter att ha legat ute i schlagerfältet: Gud vad stora barnen har blivit.
På fyra dagar känns det som om jag varit borta i en månad. Speciellt då Ida och Fanny, mina niomånaders tvillingar, är så stora nu.
Det har varit mycket gos och skoj med barnen i dag. Räcker inte riktigt till till alla. Storesyrran Elsa, fyra år, har sina krav och hävdar bestämt sin rätt till pappa nu när jag är hemma.
Gosigast är Fanny som gillar sänka sin panna försiktigt mot min och så håller vi kvar dem mot varandra i några sekunder.
Det är ett ögonblick som stannar världen för en stund.