fredag 23 september 2011

Attack mot cyklister

Erik Helmerson på DN förbannar sig över medelålders cyklande män i en ledare i dag.
Jag är en sån.
Men ändå inte.
Jag har inget mothugg – jag känner också ett motstånd mot alla som ska ha det senaste i kläder och utrustning. Jag har en hoj för, ähum sex lax, men vanliga träningsoveraller när jag cyklar och en stor ryggsäck på ryggen.
Däremot hurtbullar jag till max till och från jobbet. Bra motion. Skäms inte för det.
Helst ökar jag takten för att köra om andra medelåldersmän i lycra och värsta rejsingcykeln. Roligast är att köra om cykelbud. Deras heder blir verkligen sårad om en vanlig Svensson cyklar förbi.
Men bäst är vore, som Erik Helmerson mycket riktigt skriver, att blåsa förbi på en velociped. Kanske inte med en burka däremot en orange Helly Hansen-väst och foppatofflor.
Jag skulle ge allt för att se deras miner.

PS: Någon som vet vad TdF-tecknet är?