måndag 19 september 2011

Rör aldrig min morgontidning



DN har gjort om i dag. Jag är en konservativ läsare. Har aldrig gillat omgörningar särskilt mycket. Men fullformatet är väl mer tvivelaktigt att önska sig tillbaka. Skönast ändå med tabloid på frukostbordet och på tunnelbanan.
Men mitt första spontana intryck av nya DN är tråkigt. Gillar inte smånotiserna som simmar runt fritt i spalterna. Känns som att trycket är sämre. Kanske för att innehållet tätats?
Har aldrig gillat att vända på delarna Ekonomi/Sport. Nu slipper jag det. Men var är Sportens förstasida? Den vill jag ha för att få lite drag i sportnyheterna och vad som är störst i sportvärlden.
Nya Stockholmsdelen är bra. Den prion har saknats. Även om alla tidningar här visserligen är Stockholmstidningar.
Men på det stora hela - i stället för DN får jag SvD i brevlådan. Känns det som.
Men i morgon kanske jag har vant mig. För mycket handlar om vanan.



Här lite reaktioner:
Printrådgivarna i Dagens media.
Branschen i Resumé.