lördag 4 augusti 2012

En Holmgång på Twitter





En riktig holmgång. Som ett gammalt byaslagsmål i digital form.
Den mellan Stefan Holm och Leif Boork på Twitter i kväll. En tolvrondare som kanske fortfarande pågår.
Kortfattat går den ut på att Boork ogillar Holms comeback i höjdhopp i Finnkampen.
Svingarna har farit i luften mellan två sluggers utan några slag under bältet (ännu).
Det gäller att värdera varje ordval med en klatsch på kinden likt förberedelserna inför ett 240-hopp. Fast här lägger man upp ribban på max 140.
Två skarpa hjärnor gick i klinch. En magisk twitterfajt. Det är en den mest spännande twitterkonversationen jag följt live sedan jag började twittra för drygt ett år sedan.
Hamnar den inte i kvällstidningarna i morgon bör någon avgå.
Jag har själv deltagit i en lång twitterfajt. Med en djurgårdare som gick i svaromål för att jag ifrågasatte varför Stockholmslaget bara sålde biljetter till sina medlemmar när man mötte Leksand hemma på Hovet i vintras. Vi stod så lång ifrån varandra så det var rätt menlöst. Jag tyckte ju att jag hade rätt och försökte på alla kluriga 140 tecken övertyga motståndaren om det oresonliga. Vi svingade ett antal tweets mot varandra.
Precis som med Holm och Boork med en oskriven hederskodex om att bolla tweeten mellan oss. Jag menar vad skulle hända om man fyrade av fem tänkvärda tweets på raken innan motståndaren ens hinner resa sig och svara.
Jag har ju alltid tyckt att konflikter är olustiga. Även de som inte sker öga mot öga.
Därför ser jag helst bara på.
Vem tycker ni vann mellan Holm och Boork då?


- bloggar med min supersmarta iPhone

- nyhetstips eller kommentarer mejlas till marko.saavala@tt.se