tisdag 14 augusti 2012

Patrik möter trams

Lite för tramsigt. Kommersiellt hurtigt.
Nä, jag hade större förväntningar på Patrik Sjöbergs intervjuprogram "Patrik möter" i TV3. Jag trodde det skulle vara mer av ett samtalsprogram än det flamsigt med bloopers, producentinblandning av Olle Palmlöf och töntiga tävlingar.
Nu har jag bara sett premiärprogrammet från i måndags kväll med höjdhopperskan Kajsa Bergqvist. "Jag har druckit mer vin än du har köpt in" är visserligen en klassiskt kommentar fälld av Patrik men jag kräver mer. Det kanske blir bättre.
Jag tycker mig ana att den hårde höjdhopparen Patrik Sjöberg är något nervös. Klart som fan. Det är ju stor tv-debut. Värt att ta på allvar. För han ska ställa frågor som ingen annan.
Och om jag ska avsluta och ta upp tråden för kvällen lite göteborgskt putslustigt: vi får hoppas att det tar sig och att han lägger ribban högre.