onsdag 19 juni 2013

Läget på cykelfronten

Cyklister får mycket skäll. Det har till och skapats hatgrupper på Facebook. Även på vägarna har cyklister blivit påhoppade. Med glåpord och de har även blivit nedsprejade.


Jag har klarat mig. Har inte märkt av något. Däremot försöker jag ibland vara lite trafikpolis. Påpekar att man kör mot rött och så.


Men i söndags fick jag värsta smällen. Cyklade förbi ett vägbygge i Västeberga. Bakom ett stängsel sade det bara smack. Hann inte ens bromsa. Frontalkrockade med en annan cyklist. Jag brakade in i hans framgaffel så att framhjulet kröktes på hans. Dessutom flög hans lyse i backen.


Min cykel klarade sig helskinnat. Rätt åt honom för det var han som kom på min sida. Inte jag. Han bad dock inte om ursäkt. Frågade bara mig skamset om var närmaste tunnelbana fanns. Dit tänkte han leda cykeln.


Jag hoppade på hojen och trampade vidare. Lite skakad men inte skadad.





- Posted using BlogPress from my iPad