torsdag 20 juni 2013

Midsommartrafik något i hästväg


Aldrig så händelserikt på riksväg 66 till Ludvika som inför midsommar.


Vid avfarten till Surahammar smällde två bilar varav den ena hamnade långt ner i diket. Inga personskador bara plåt. En hund skrämd i skuffen.


Långa köer till följd.


Är du en som gillar att ta bilder på olyckor sade den berörda.


Nej, men jag är journalist, sade jag.


Jaha, men jag gillar inte att prata med er journalister, svarade han.


Nähä, tack då, replikerade jag.




En stund senare bromsade vi in då tre hästar kom galopperande på södergående riktning en mil utanför Fagersta.


Bilisten framför mig stannade och ur klev en kvinna och lyckades få stopp på en häst och ett föl. Måste varit en kvinna med hästvana så resolut som hon agerade.


Även här långa köer till följd.


Men sammantaget en stundtals tät midsommartrafik som ändå flöt på rätt fint.


Men aldrig så händelserik som nu.







- bloggar med min supersmarta iPhone - nyhetstips eller kommentarer mejlas till marko.saavala@tt.se