torsdag 5 december 2013

Bilden i fokus





Hade en egodag under min ledighet i dag. Tränade, shoppade och gick på Fotografiska.
Skäms att jag som bildjournalist aldrig varit där. Nu är det gjort.
Tyvärr höll man på att installera en ny utställning på entréplanet så det var avstängt. Fick ändå betala hel entrébiljett.
Men på övervåningen fanns en med lettiska fotografen Inta Ruka och modefotografen Paolo Roversi. Den förstnämnda med fina porträtt på sina hårt utsatta landsmän. Den sistnämnda mest nakna kvinnliga modeller.
Inte så inspirerande kanske. Dock mycket fina lokaler.
Men när jag lämnade Fotografiska såg jag det mesta i bilder. Så något inspirerande var det.
Men jag tror väl inte jag ska börja filma naket, ändå...



- bloggar med min supersmarta iPhone

- nyhetstips eller kommentarer mejlas till marko.saavala@tt.se