fredag 25 juli 2014

Bästa semestern

Jag har varit med familjen, träffat släkt och vänner, fiskat, grillat, rökt, fyndat, sprungit, skating, cyklat, kanoting, druckit, glassfrossat, badat, solat, tajmat värmeböljan, plockat blåbär, bilat och haft sovmornar.
Jag har haft den bästa av semestrar. Tidernas ledighet i Dalarna och Norrland.
Jag har hejat på folk som hejar tillbaka. Tillbaka i storstaden så är det slut på det.
På måndag väntar jobbet...



Gålö havsbad i dag. Vattnet är så varmt att vi vägrar kliva ur.



Termometern i Pengsjö i Norrland i onsdags. Helt sjukt varmt.



Min kropp efter en mils löpning på förmiddagen i 25-gradig värme. För att inte tala om eftersvetten.



En finne på kanadensaren med svennedotter på lift. Kanot dagligen i Pengsjö. Underbart sätt att röra sig på.




Ädelfiske i Hamptjärn i Pengsjö. Tyvärr utan napp av finare fisk. Däremot var abborren och mörten desto hungrigare.




Upplevelsetoa utefter Vindeln. Lite spetsigt men ingen skitsak.



Elsa visar fångst. Stolt fiskare.



Gammal timmerränna i Klabböle. Önskar jag haft med inlines.



Solnedgång över mammas tjärn i Ludvika.




Slottsbyggen i Hagge. Slutar alltid med att pappa är sist kvar och bygger.



- Posted using BlogPress from my iPhone

- Nyhetstips mejlas mig på marko.saavala@tt.se