tisdag 1 juli 2014

Rull på nytt





Är som en liten pojke igen. Det pirrar.
Har köpt nya inlines. Såna med större hjul och lite mindre på samma sko. Det kommer att rulla.
Mina över tjugo år gamla inlines av märket Bauer hamnar på museet.
Trots att det kommer att gå snabbare med de nya så känner jag mig trygg i att åter ha bromsar. De gamla skrillorna hade en bromskloss jag slet ut rätt snabbt men det fanns inga passande reservdelar till de USA-inköpta rollerbladesen. Därför har jag kört utan bromsar. Alltid haft en alternativ flyktplan. Men också bromsat genom att tvärställa ena skon bakom den andra liksom på släp. Men det sliter på hjulen. Och slitaget blir ojämnt.
Mina K2 ska nog hejda min framfart samtidigt som de ger mig tidernas rull.



- Posted using BlogPress from my iPhone

- Nyhetstips mejlas mig på marko.saavala@tt.se