onsdag 22 februari 2017

Vad kommer Loreen med?




Åker till Skellefteå i morgon. Med den stora frågan: hur låter Loreen?
Trodde aldrig att hon skulle ställa upp igen. Varför utsätta sig för detta igen?
Hon har vunnit Eurovision med "Euphoria" för fem år sedan. Slog rekord i antal tolvor.
Allt kommer att jämföras med "Euphoria".
Så hur låter? Vad fick henna att ställa upp igen. Vi redde ut det inför deltävlingen i Skellefteå. Men jag vet inte om jag blir så mycket klokare av det. "Statements" ska inte vara en vinnarlåt, den har ett budskap men är lite svår att omedelbart ta till sig och har en lätt punkig touch. Så här förklarar hon själv i vår intervju.
Under klippbilderna gjorde jag bort mig i webbtvreportaget. Eller jag tänkte mig inte för.
Jag bad Loreen "flörta med kameran". Men hon nobbade mig.
- Nej sånt gör jag aldrig. Det är sånt som bara män frågar, säger hon.
Det var dumt av mig. Å andra sidan sade jag samma sak till Dismissed i Malmö, visserligen är de män som klär ut sig i kvinnokläder, men den flörten gick hem.
Det jag vill säga är att jag inte menade något illa med det. Men jag förstår reaktionen. Varför ska en kvinna behöva puta med läpparna och ge sensuella blickar? Vad var det för slemmig manskommentar av mig?
Det var dumt av mig, sagt det två gånger nu. Och det var inte rättvist varken mot dig eller mig själv. Ber om ursäkt Loreen.




- Posted using BlogPress from my iPhone