söndag 15 mars 2009

Här sitter jag på festen

Jag ser kanske glad ut. Eller rätt psyko. Men jag sitter och redigerar efterfestens bilder intill garderoben, som jag förutspådde, och har ett jädrans dunka-dunka dunkandes genom mina hörlurar. Undrar ljudmässigt hur mitt festinslag ser ut i morgon. Här är nästan omöjligt att bedöma.
Men festen är i full i gång. Flera av artisterna har rivit av sin låtar igen. Gulligt när Caroline af Ugglas sjöng "Snälla snälla" tillsammans med sina två barn.
Lika gulligt när EMD:s Danny efter att ha framfört sin låt skrikit "MARKUS LARSSON". De har tydligen en segsliten beef med varandra. Ingen part ger sig.
Men säg inte det. Den här festen slutar kanske med kramar. För Malena Ernman har kramat allt och alla i kväll. Kanske hon kan sammanföra Aftonbladets musikskribent med pojktrion i ett riktigt hångel?