lördag 11 juli 2009

Gymmet sitter i taket



Det här är mitt gym numera. Hinner inget annat numera än att slänga mig upp som en apa i räcket under carporten. Pumpar 15 stycken nu och det verkar ha stannat där.
Det är en stång som hängt med sedan tonåren. Okej-stickers på Wasp och AC/DC på fästena vittnar om detta.
Pappa hittade den i friggeboden hemma i Smedjebacken och den ville jag så klart ha tillbaka.
Som yngling på gymnasiet, minst och smal, bestämde jag mig för att träna armarna. Sista året i högstadiet rusade jag ikapp och förbi flera i längd (såpass att jag fick snedrygg) och styrka. Minns att man på gympan testades på sin styrka i så kallade chin ups. Tror att jag slog rätt många med mina tolv.

Syftet med stången är det samma då som nu: babes.
Då för att muskler skulle impa på babes. Nu för att musklerna ska orka bära babies.