onsdag 15 juli 2009

Nostalgikuf i Smedjebacken

Har lyssnat in mig på 20 år gamla plattan "...Och stora havet" med Jakob Hellman. En på den tiden nydanande platta i den mån att det var en seriös, finurlig skiva sjungen på svenska. Jag minns hur jag fnysde åt grannen Jörgens inköp av albumet. Men den var efter repeterade påtvingade lyssningar en bra skiva.
Jag höll tyst när Jörgen fick rätt. "Bara vänner" blev en hit som gick in på den tiden så otroligt viktiga Trackslistan.
Numera rankas albumet ofta av musikkritiker som den allra bästa svenska skivan någonsin.
I kväll kanske jag ser den lite av kufiska figur på scenen i Smedjebacken. Han har inte gjort någon skiva sedan dess och verkar vara en skum figur. Dessutom uppträder Magnus Carlson från Weeping Willows. Båda uppbackade av Sigge Hill.
Sla bli ett stort ögonblick på Tea & Tages i min lilla hemkommun.
Om nu allt fungerar. Med tvillingar blir allt med reservation för ändringar. Och magkänslan säger starkt "glöm det gubbe, väx upp för fan".