torsdag 5 november 2009

Webbjoker var isländskt schlagerproffs

Nä, jag ändrar mig. Hon har ju sjungit i den isländska uttagningen. Hon får inte min röst längre.
Metro skriver i dag att Halla Vilhjalmsdottir kom fyra i förra årets isländska schlagertävling. Men att hon får delta i Melodifestivalens webbjoker eftersom hon är osignad, alltså inget skivkontrakt, i Sverige.
Men varför talar SVT inte om det för oss i den presentation om artisten som finns direkt under bidraget på sajten? Hade inte det varit juste? Reko liksom. Jag tycker det.
Nu läser man om det i tidningen som om det vore en mindre skandal "Isländskt proffs kan bli webbjoker".
Tävlingen ska, även om jag varit kritiskt mot det usla materialet, vara strikt för amatörer. Jag tycker inte Halla passar in i tävlingen.
Halla Vilhjalmsdottir har kostat mig mer än tre kronor i sms-röstning nu. Jag vill ha pengarna tillbaka.
Nu röstar jag på Siberia istället: