torsdag 3 mars 2011

Följ mig i fäders spår

Det är inte lätt att hitta mig bland 15 800 vasalöpare på söndag. Men det finns några knep. Ring mig - men vänta dig inget svar - men hey jag har headset på så kanske.
Och så kan man kolla in bloggen och Facebook.
Men däremot kan du skicka ett sms med koden för aktuellt lopp och startnummer på den åkare du vill följa till 72777, så får du löpande tidrapporter under loppets gång.
Förutom det kan man få ett sms när jag är 600 meter från mål, så du kan vara på plats och heja vid målet i Mora och förnedra mig.
Sms-tjänsten kostar 30 spänn dock.
Om du ska följa mig till exempel: sms:a VASA VL 14972 till 72777

Dessutom har Vasaloppet lanserat en "app" till Iphone där det går att följa sex åkare samtidigt. Du kan jämföra tider, se på kartor och få länkar med information. Kostar 28 kronor att ta ner.