tisdag 29 november 2011

Det gick vägen hem





Att cykla är en baggis. Att springa kämpigt.
Men att gå.
Det var mer en kombo av fysisk och psykisk träning. Jag gick nämligen hela vägen hem för första gången i dag. Det var det stora testet av ens tålamod.
För det känns som en mardröm där man är jagad och liksom sitter fast och spinner i sirap medans monstren närmar sig. Tur man har något örongodis i lurarna för det tar tid att knalla även om man håller ett raskt tempo.
Det tog mig drygt en och en halv timme. Ett skavsår i hälen och en bra känsla. Lite som av ett Vasalopp i att uthärda rörelse under lång tid.
Väl hemma stupade jag i säng. Inte av utmattning utan att andra tidiga morgonpasset i rad kändes i kroppen.
Och i drömmen flög jag fram...



- Använder Blogpress skickad från min hypersmarta iPhone
- Har du nyhetstips? Mejla mig på marko.saavala@tt.se