lördag 26 november 2011

Social på riktigt

Tolkar mitt dåliga socialamedie flöde i går kväll att jag hade mycket mycket trevligt. Rent av ruskigt social.
Kanske ska vara glad över att bilder och statusrapporter från TT:s 90 årsfest inte väller ut. De jag sent på natten, i taxin hem till exempel, var inte särskilt lyckade vare sig stavnings- eller innehållsmässigt.
Jag vill också säga att det var minttun som talade - inte jag.
Jag hade i festanmälan under fältet specialkost på skoj skrivit "minttu".
Så på festen, inför 250 personer på Berns, basuneras detta ut av festvärdarna. Jag får gå fram till scenen och ta emot en ishink med minttu och shotglas.
Måste säga att bord 16 blev kvällens gladaste under kvällen. Några oinvigda fick också smak för den finska starklikören.
Men i dag har jag varit så klen. Så liten. Så öm.
"Pappa lite trött" säger småttingarna.
Kyllä.


- Använder Blogpress skickad från min hypersmarta iPhone
- Har du nyhetstips? Mejla mig på marko.saavala@tt.se