måndag 26 november 2012

Har schlager på hjärnan

Utan block och penna. Utan bandare.
Journalist?
På dagens presskonferens med de sista Melodifestivalartisterna hamnade vi en kö bakom en tjomme för att intervjua Amanda Fondell. Vi trodde han var klar för vi såg honom inte göra några anteckningar eller ha en bandare i gång. Så vi bad presskontakten (en pr-person som har hand om varje artist och styr upp intervjuerna) att kolla om han bara kallpratade eller gjorde en regelrätt intervju.
"Jag kan det här, jag har gjort detta förut" svarade han och pekade mot huvudet som om han hade en bandare rullandes där.
Jag vet inte vem han är. Men jag skulle inte vilja vara artist och bli citerad av honom.
Vilka är det som går på SVT:s presskonferenser? Press eller fans?
En ständig fråga för oss "seriösa" journalister.



- bloggar med min supersmarta iPhone

- nyhetstips eller kommentarer mejlas till marko.saavala@tt.se