tisdag 6 november 2012

Klippt var det här





Ny teknik och jag slår näven i skärmen.
Gammal teknik som strular och jag kastar ut den genom rutan.
Mitt tålamod sätts på prov i höst.
Vi byter videoredigering från Avid Liquid till Adobe Premiere på TT-Scanpix videoredaktion.
Andra kursdagen i dag. Det är som att lära en gammal hund sitta.
Aldrig trodde jag väl att jag skulle ha en sådan trög inlärningsskalle. Den är helt överfull. Och ändå går inte mycket in.
Men sista kurstimmens prova på klippning visar att det är här jag lär mig bäst. Testa och fela-principen. Mest fel. Men man lär sig av misstagen.
Och snacka om att Liquid nästlat sig in ens ryggmärg likt en Aliensmitta, jag skulle kunna redigera i sömnen, men när allt tas bort är jag en fjärt i rymden famlandes efter något att hålla i.
Jag svävar. Jag behöver styrraketer för att kunna docka med Premiereskeppet. Fanns det ett snabbkommando för det?




- bloggar med min supersmarta iPhone

- nyhetstips eller kommentarer mejlas till marko.saavala@tt.se