onsdag 21 november 2012

Cyklist ser rött





Fick bassning av en medcyklist i morse. Gubben tyckte jag syntes för dåligt bakifrån.
Där stod jag som en julgran och kände mig otillräcklig i gul reflexväst, framljus OCH blinkande bakljus.
Han var övernitisk. Fanns säkert värre exempel på vägarna.
Han har ju rätt i och för sig. Ett fast rött sken bakåt bör man ha. Men jag tycker som sagt att jag syns så väl ändå. Vad skulle han på mig att göra?
Jag frågade vad han jobbade med?
Vad har det med saken att göra fräste han surt.
Om du jobbar som polis, svarade jag och drog surt därifrån med snabb accelerering.
Det är en djungel där ute på Stockholms cykelvägar. Jag som varit övernitisk mot cyklister som cyklar mot rött. Nu får jag tillbaka för gammal ost.


- bloggar med min supersmarta iPhone

- nyhetstips eller kommentarer mejlas till marko.saavala@tt.se