lördag 2 augusti 2008

Hemlig orm på hotellet

Tillbaka efter två fina dagar på Åland. Trots boendet på ett sunkhotell på Eckerö var vistelsen på ön en stor upplevelse.
En skräckupplevelse var det på fredag morgon när jag yrvaken spatserade genom hotellkorridoren för att värma på vällingvatten till Elsa. På golvet låg ett gummiband, som jag skulle kliva över, som plötsligt rörde på sig. Jag hoppade till, barfota som jag var, och spillde ut halva flaskan. Med hjärtat i halsgropen konstaterade jag att gummibandet var en livslevande liten snok som lika förskräckt som jag ringlade in i ett hål i dörrkarmen.
Jag berättade inget för frugan eller mamma som också var med på resan förrän i morse då vi checkade ut. Ville inte oroa deras vistelse på Åland med ormskräck.
"Det var tur det", sade frugan. Tänk att man känner sin livspartner så väl.