torsdag 28 maj 2009

Jag är en förlorare

Ser derbyt AIK-Hammarby på webben i kväll. Det är en plåga. Alltså inte uppkopplingen för den är helt okej på C Sports Web-TV.
Nä, det handlar om mina absoluta favoritlag som av någon märklig anledning ger mig en kollektiv looserstämpel. Hammarby, Leksand och Tottenham. Lägg därtill Brage, som jag visserligen gett upp hoppet för för länge sedan.
Men min trio klubbar närmast hjärtat har alla en eller flera fötter i ruinens brant, spelskandaler, ledningsproblem och sist den tuffaste; uteblivna sportsliga framgångar.
Det kan tyckas finnas en självplågande charm att hålla på lag som aldrig vinner, eller som inte vunnit på en herrans massa år.
Men nu när alla tre lagen mina går kräftgång samtidigt är det inte så roligt.
Men en liten vinst glädjer desto mer. Som i kväll. Mot gnaget, eller?