fredag 8 oktober 2010

Tokkär i min Iphone

Det var kärlek vid första ögonkastet. Jag är som en liten pojke på julafton som precis fått en bilbana.
Jag är helt golvad av min Iphone. Äntligen har även jag en. Sist i Sverige?
Men jag kunde aldrig ana hur smart den är. Hur himla praktiskt den är. Helt fenomenal. Ändå har jag bara sett bråkdelen av vad den kan göra sedan jag fick den i onsdags.
Mest revolutionerande, och tråkigt för en skivtaliban som jag, är att jag förmodligen aldrig mer kommer att köpa en skiva. Min musikvärld expanderade till universum när jag laddade ner Spotify Premium. Nu kan jag ha min Iphone 4 som musikspelare var som helst. Bara att plugga in mitt mixerbord var helst jag befinner mig. All musik i hela världen en sökning bort.
Jag är tokkär. Jag befinner mig i ett feberliknande rus.