måndag 28 februari 2011

Nästan två och ett halvt Vasalopp

Jag har via min Runkeeper-app i telefonen slagit fast att jag skidat 216,7 km i vinter. Första skidturen den 5 december och den senaste i dag. På söndag åker jag Vasaloppet på nio mil.
Så det är inte så många Vasalopp sammanlagt kanske. Men ändå den mest förbereda på skidor jämfört med mina två tidigare starter.
Lägg därtill timmar med styrketräning, löpband och jogging i naturen. Lite för mycket av styrkepass i vinter för med viktfallet har tidigare gömda muskler i fett kommit fram snyggt på en och gjort att den träningsformen känts mest inspirerande.
Får ändå säga att jag känner mig redo trots efter ett träningstapp i januari på grund av sjukdom. Men är ändå fortfarande lite osäker på var jag står. Men Runkeeper-facit lovar gott.