söndag 20 februari 2011

Farväl schlagerland

Lämnar nu ett Linköping som klarar sig utmärkt utan mig.
Jag var kvar en stund på efterfesten på Scandic Frimurarhotellet. Det var bästa draget hittills på cirkus schlager säger man.
Intrycket var att Sara Lumholdt festade hårdast och att hennes bord partade loss med bengaler. Pr-kupp.
Shirley Clamp lyckades enligt Tobbe Eks blogg fastna i hissen i tjugo minuter tillsammans med Magnus Uggla. Han var rosenrasande och skällde ut personalen i receptionen medans omgivningen fnissandes lyssnade på hans divalater. Allt enligt bladets schlagerexpert.
Nu sitter jag på ett X2000-tåg hem till Stockholm. I Flemingsberg nånstans hoppas jag spräcka schlagerbubblan och kliva ut i den verkliga världen.


- Använder applikationen BlogPress från min smarta iPhone