måndag 21 februari 2011

Stockholms skideldorado


Ledig dag blev skiddag. Skidsystemet i Lida-Harbro-Brantbrink måste vara Stockholms bästa och längsta. I Tullinge kan man ansluta till spåren vid Brantbrink så slipper man köra ända ut till Lida mitt i skogen.
Fin natur, fina spår men något invecklat här. Spårmarkeringen kan bli lite förvirrade. Hur ska man veta längderna på spåren?
Hade jag inte koll på avstånden via min Runkeeper-applikation i Iphonen skulle det vara svårt att orientera avstånd på åkning och spår. Nu hör jag en spökröst i lurarna som efter varje kilometer berättar tottallängd, tid och genomsnittstid. Kanon.
Här i skogarna kan man köra runt 18 km utan varvning. Kan vara skönt efter träning på 2,5 km banor.
Men kolla tavlan ovanför. Alla dessa skyltar, vägval och färger. Vad gör man om man som jag är delvis färgblind?