söndag 9 oktober 2011

Mammaperiod







Mina tvååringar Ida och Fanny är sedan en tid tillbaka extra mammiga.
Byta blöja, natta och borsta tänderna. Allt ska mamma göra. Inte pappa. Annars blir det ett himla liv.
Det är jobbigt för min fru som får dra ett ännu större lass.
Tyngst är det med tvillingvagnen som ska skjutas på av mor. Jag försöker i uppförsbackar lägga på en hjälpande hand och ibland byter vi av varann i smyg. Men det måste ske smidigare än en spionutväxling vid Checkpoint Charlie på 80-talet eftersom de håller utkik över axeln vem som kör vagnen.
Det finns bara ett stort undantag. Köra bilen. Det får pappa göra.
Fråga mig inte varför.
Kanske känner de till att jag hittar och har lokalsinne.


- Använder BlogPress från min hypersmarta iPhone
Kom gärna med nyhetstips till marko.saavala@tt.se