tisdag 4 oktober 2011

Ny cykelvurpa

I morse drog jag i backen rejält. Före Liljeholmsbron.
En tant signalerade att hon skulle svänga vänster och korsa min bana. Men det gick snabbt. Mycket snabbt. Jag hade precis kört om en moppe när mötet med tanten kom.
Jag trodde jag skulle hinna före henne men hon inledde svängen och jag tvärnitade på det morgonvåta underlaget. Fick sladd, slog i backen och gled tre meter på sidan. Jag hann tänka "akta Iphonen i fickan".
Såg du inte att jag vinkade? Frågade kvinnan.
Jo, du behöver inte be om ursäkt det var enbart mitt fel, svarade jag medans jag borstade av mig så där genant när man ligger planka på vägbanan.
Jag drog en rövare och fick skrapsår på höften och armbågen. Inte så farligt, det kunde gått värre.
Det som förvånade mig var att kläderna höll. Bara små små hål i plaggen.
Nu har jag trista skrapsår att läka. Det tar sådan tid, blir fult och kliar.
Cykla tänker jag fortsätta med. Men i morgon tar jag bussen.