torsdag 12 januari 2012

En låt om saknad efter snö


Jag har skrivit en låt. En låt om längtan efter snön. Skrev den på bussen hem i dag då ömsom regn ömsom snö föll från skyn.
Nu får vädergudarna bestämma sig. Jag pallar inte det här frustrerande hattandet. Antingen det ena eller det andra. Man kastas ju mellan hopp och förtvivlan varannan dag.

Så här går texten till "Snöhitten" i fall låten ovan inte går att spela upp:

Du fina du vita
Saknar dig så

Skulle pröjsa krita
För att dig nå

Du lyser upp vårt mörka avlånga land
Sprider ljus när vi drunknar i hopplöshetens band

Snö snö snöööö
Jag vill se dig falla
Inte smälta bara kallna

Snö snö snöööö
Jag vill dig skotta
Barnen bygga grotta

Nu trilskas du igen
Säger hej och nästa dag goodbye
ber dig bannimej
Kompensera med snö långt in i maj

Snö snö snöööö
Jag vill se dig falla
Inte smälta bara kallna

Snö snö snöööö
Jag vill se dig falla
Inte smälta bara kallna

Ligg kvaaaar!