onsdag 24 oktober 2012

Danny och Gina ge mig bara låtarna så




Först speeddejtingintervjuer med Danny Saucedo och Gina Dirawi. Sedan speedklippning i bilen tillbaka. En tuff vardag för videojournalisten.
Men jag vann säkert en kvarts arbete i trafiken som jag annars frustrerat suttit fast i. Men arbetsmiljön är inte den bästa. Klippningen kanske inte den bästa. Men allt för snabba nyheter - på väg.
Så här blev det:





Min reporter, Therese Lindström på TT Spektra, blev haffad av SVT:s webbtv som ville höra hennes åsikt.


Min åsikt är gammeldags. Var är balansen i denna ungdomliga duo? Kommer det in någon åldring och jämnar till åldersglappet? En Dolph av Stellan Skarsgård?
Annars blir det nog bra.
Men jag ser ju tävlingen på fullaste blodigaste seriösaste allvar. Jag vill inte ha flams egentligen. Jag vill bara att min låt vinner och att jag har rätt. Det är tillräcklig tillfredsställande underhållning för mig.
Presentera bidragen, Danny och Gina, så är jag nöjd.



- bloggar med min supersmarta iPhone

- nyhetstips eller kommentarer mejlas till marko.saavala@tt.se