söndag 28 oktober 2012

Jag är en dinosaurie





I dag är jag en dinosaurie. Besökte några jämnåriga åldringar i Globen i dag.
Såg Walking With Dinosaurs, ett turnerande spektakel med verklighetstrogna urtidsdjur (se Bambuserklippet till höger här på bloggen).
Jag gick med Elsa. Tog ut en presentcheck på Ticnet, tack Maria och John för 40 årspresenten för exakt ett år sedan.
Vi såg dinosaurier bröla, slåss och prutta. En kul fascinerande show. Möjligen lite kort, 1:40h, eller så gick tiden för fort.
Dinosaurierna styrs av en som sitter och "kör" den i ett fult stenblock under djuret. Sedan sitter två personer på läktaren och styr hals och huvud samt svansen. Imponerande miljonbyggen. Trovärdiga trots allt.
Elsa såg begeistrat på. Hon sa att hon gärna lärt sig lite mer om djuren. Det var lite för snuttifierat.
Jag funderade mest hur man skulle hållet sig undan bestarna ifall man åkt på tidsresa till dem. Hade spjut räckt som försvar? Kniv? Stenslunga?
I Globen hade det räckt med att dra ur sladden.


- bloggar med min supersmarta iPhone

- nyhetstips eller kommentarer mejlas till marko.saavala@tt.se