onsdag 31 oktober 2012

Massa massage

Fick massage på arbetstid. Första gången på tre år visade det sig i hans journaler.
Jan-Axel, lämpligt namn, gick hårt åt ryggmuskulaturen som var stel och spänd efter återupptagen styrketräning i höst.
Han kan trycker på hårt vår massör.
Han tar tag i huvudet. Ber mig slappna av. Jag vet vad som kommer. Kan inte slappna av, och så knycker han till. Vrider huvudet snabbt så att det ska knäppa till.
Men det gör det aldrig på mig. Jag tycker det momentet är så läskigt. Tror alltid att han ska knäcka nacken på och att jag rullar ut från behandlingen förlamad och i rullstol.
Nåja.
Jag känner mig helt slutkörd. Trots ingen träning i dag. Trött och hängig i kroppen.
Ett konstigt pass det där. Man bara ligger där. Och det känns som om man sprungit en mil eller lyft hundra kilo i bänkpress.
Nu somnar jag snart i tv-soffan, i ryggläge.



- bloggar med min supersmarta iPhone

- nyhetstips eller kommentarer mejlas till marko.saavala@tt.se