tisdag 22 januari 2013

Massor av kor på isen





I dag har hårddisken gått på gränsen av sin maxprestanda. Shit, vad det frestar på att frustra över ett nytt videoredigeringsprogram.
Har fått klart mitt första inslag på Adobe Premiere. Om kossor på teaterscenen.
Känns som man lämnar nio års arbete i Avid Liquid i stöpet. Men något har man väl med sig i bagaget även om det känns som jag rest i väg med bara tandborsten. Och enkelbiljett till redigeringshimlen.
Nu gäller att dra upp tempot inför Melodifestivalen nästa vecka. Då ska jag flyga och kunna göra tonartshöjningar på löpande band i programmet.
Trots frustrationen är det kittlande spännande. Det ser snyggt ut. Övergången innebär dessutom att vi går över till att HD-filma. Inte en dag för sent.
Min hjärna är dock överhettad. Kräver en omstart. Eller en natts sömn.


- bloggar med min supersmarta iPhone

- nyhetstips eller kommentarer mejlas till marko.saavala@tt.se