söndag 20 december 2015

Vår första jul hemma

Så grann den blev. I dag står det för första gången en riktig julgran i vårt hem.
Det känns lite konstigt.
Julledigheten förknippas med att packa bilen full och lämna stan. Men inte i år. Julen firas hemma.
Första gången jag som vuxen firar jul hemma i mitt eget hem.
Märkligt. Men spännande. Och julstämningen har vi försökt skruva upp till max. Tycker det går alldeles utmärkt.
Även om jag höll på att sätta foten i ett jultrauma. Vår nyinköpta julgransfot köpt på Clas Ohlson släppte i lödningarna så att det inte gick att skruva den mot stammen.
Fick pengarna tillbaka. Men fötterna fick fötter.
Ute i julhandeln i dag var det slut på julgransfötter. På Jula fick jag tag på ett par som en kund nyss lämnat in.
En fot med en slags innovativ pumpspärr som gör den enkel att rikta om. Den blev det.
Vi riktar om siktet efter traumat och tror fortfarande på en underbar jul hemma.

















- Posted using BlogPress from my iPhone

- Nyhetstips mejlas mig på marko.saavala@tt.se