måndag 24 augusti 2009

Litet öga stjälper ironisk otränad man

Anna Odells onda öga straffade mig. Men jag tackar Hammarby för att jag har fotleden kvar.
Typiskt när man för en gångs skull fått ungarna i säng och sugen ger sig ut i motionsspåret igen att man trampar snett.
Tur i oturen att jag hade mobilen med mig eftersom jag lyssnade på Sportradion för att följa Bajens vånda mot Gefle. Ringde grannen Kennet som läste godnattsagor för barnen men snällt satte sig i bilen för att hämta en skadeskjuten haltande granne. Jag kunde inte ringa frugan eftersom hon satt ensam hemma med barnen och inte kunde lämna dem.
Så där fick jag för att jag skrev ironiskt om Anna Odell ögon tänker jag. Låter som en rimlig förklaring men sanningen är snarare en otränad småbarnspappa som borde tagit det lugnare.
Nu ligger jag hemma med inlindad värkande fotled och lider med Bajen - men i natt slipper jag göra nattflaskorna till bebisarna och kanske mycket annat, men då riskerar jag tids nog ännu ett ont öga om jag börjar utnyttja skadan - nu från frugan...