måndag 13 juni 2011

Hjärtat mitt i City

Stockholm city läggs ner, skriver Dagens media. Men gratistidningen gick i graven redan för två år sedan när den blev tvådagarstidning. Det går inte att hoppa utgivningsdagar. Jag kunde inte hålla reda på när det var ett nytt nummer ute, i pendlingsstressen vet man inte ens alltid vilken veckodag som är gällande, så klart att man tog en Metro i stället.
Men när City var i full blom gillade jag den bättre än Metro. Just för att det var en lokaltidning för Stockholm. Den var extremt Stockholmsfixerad. Som en slags Mitt i tidning.
Det gillade jag. Det ville jag läsa om. Vad som händer i min stad. Det andra utanför Stockholm har jag redan läst om i DN till frukost, eller i kvällstidningen till lunch.
Tråkigt för City. Tråkigt för de kollegor som får foten.