lördag 31 december 2011

Årets årsbästalista


Gott nytt på er!
Skrapade som hastigast ihop en årsbästalista. Skicka gärna mig din lista i kommentatorsfältet, det vore kul.
Så här blev den.

Bästa skiva: Adele "21". Se även tiobästalistan här.
Bästa låt: "Moves like Jagger" med Maroon 5 & Christina Aguilera.
Bästa konsert: Håkan Hellström, Cirkus, Stockholm i maj.
Bästa schlager: "In the club" Danny Saucedo
Bästa tv: "Så mycket bättre" TV 4.
Tv-bluff: Stenis målgång. Ingemar Stenmarks segergest i "Mästarnas mästare" gjordes om en andra gång då han inte visade några känslor. Men Stenis är ingen skådis så det lyste igenom så starkt. Bu till produktionen.
Bästa film: "The King's speech".
Bästa radio: Magnus Uggla i "Uggla i P4".
Bästa bok: "Jag är Zlatan", Zlatan Ibrahimovic.
Bästa blogg/sajt: Ajour.se kan fortfarande blli så mycket bättre därför får de denna ryggdunk.
Bästa spellistor: Anders Nunstedt/Expressen.
Bästa videoklipp: The Ark arkiverar karriären. Tråkigt att de lagt av. Mitt videoklipp gjordes av kärlek.
Mest pinsamma: Man lider med Kirsten Dunst när Lars Von Trier på Cannesfestivalen "skämtar" om Hitler.
Årets tand: Att Elsa äntligen tappade sin "dubbeltand".
Årets födelsedag: Min 40 årsfest var kalas. Minne för livet.
Årets julbord: Den på E-types Aifur då vi fick Kronprinsessan Victoria till bordet.
Årets match: Sverige-Holland 3-2 på kokande Råsunda. Magiskt.
Årets mediahändelse: Arabvåren, tsunamin i Japan, Breiviks dårskap.
Årets mat: Tänk att en pastamaskin är så kul.

Här är för övrigt den nöjeskrönika jag gjorde.
Gott nytt år!