fredag 16 december 2011

Saknar snö





Drömskyffeln är köpt. Äntligen. Men var är snön? Var är mitt arbetsmaterial?
Snön behövs. Det är så mörkt och trist. Omgivningen måste lysas upp. Barnen måste komma ut och även deras mammor och pappor. Det är så mycket lättare om det finns något att skotta, nä men åka skridskor, pulka, skidor och all lek i snön.
En hel vinter utan snö blir så mörk.
Jag förstår inte hur man vill slippa den. Blir inte vintern outhärdligt lång då? Som en ruskig höst som aldrig tar slut.
Vi är definitivt mycket mer ute om det finns snö. Man drar sig för att gå ut nu. Jag menar vad ska man göra? Cykla?
Jag ber till vädergudarna. Sverige och svenskarna behöver snö i massor.
Och min skyffel måste invigas...


- Använder Blogpress skickad från min hypersmarta iPhone
- Har du nyhetstips? Mejla mig på marko.saavala@tt.se