torsdag 1 december 2011

Reakaos med polis inkallad

Trettio poliser, en polishund och ambulans. Jag hamnade i värsta polisdramat i Kungens kurva i förmiddags.
Jag var ute och storhandlade på min lediga dag då jag såg en massa folk i kö utanför The Phone house. Kön var hundra meter lång och trycket hårt längst fram mot butiken.
Såg också poliser börja samla sig. Tänkte med nyhetsradarn direkt. Här kommer hända något.
Mycket riktigt.
Butiken som utlovat en laptop värd 5 000 spänn för bara några hundringar till de 30 första kunderna skulle inte kunna genomföra dealen utan kalabalik.
En grupp poliser tog kommandot och trängde sig fram längst fram i kön, inte för datorn då, utan för att be folkmassan backa. Och det blev lite småirriterat. Jag började filma med Iphonen.
När polisen ropade ut och även satt upp posters med att butiken håller stängt var många förbannade. Det fanns de som påstods ha övernattat för datorerna. Klart de var förbannade.
Trots att butiken uppenbarligen inte skulle öppna så hängde en stor massa kvar, säkerligen för att det var lite spännande med alla poliser, många liksom jag fotade och spelade med sina telefoner.
Mitt klipp skickade jag till redaktionen och det blev dagens storsäljare i videobutiken.
Tänka sig att man hamnade i topp på sin lediga dag.