onsdag 13 juni 2007

Hysteri kring Tokio Hotel





Tyska emobandet Tokio Hotel gästade Stockholm igår. Hysteriskt kring det här bandet. Både utanför skivbutiken där de igår signerade plattor och under den intervju vi gjorde några timmare tidigare.
Under intervjun tog jag fram min mobilkamera för att ta en puffbild till tv-inslaget. Genast är den tyska pr-kvinnan framme med rynkad panna och viftar med fingret.
- Nein, nein, nein.
Nähä.
Efter intervjuen kommer en annan svartklädd tysk med företagslogga på ryggen och ber mig bestämt att radera bilden jag tog.
- Nej, nej, nej. Är du allvarlig, säger jag.
Då får du prata med Charlie (svenska skivbolagskillen) om det.
Sedan får jag bannor av en road Charlie som alltid är juste trots tyska psykotiska propåer. Ofta är det så här hysteriskt i samband med utländska stjärnor.
Nu får du gissa bilden ovanför. En av dem är tagna ur det tv-inslag vi gjorde, det andra är det "förbjudna" kortet. Ser du skillnaden? Förklara i så fall också för mig varför det var så upprörande att ta kortet.