torsdag 28 juni 2007

Regn och rusk i Bajenland

Kom inte in på arenan förrän en kvart in i matchen. Tror att regnet gjorde att alla väntade med att in i det sista äntra Söderstadion igår. Kön ringlade långa utanför. Den här bilden är tagen fem minuter före matchstart. Så jag missade helt Sebastian Egurens 1-0 mål mot IFK Göteborg.
Speakern ropade i 35:e minuten att folk på Östra läktaren skulle maka ihop sig eftersom fler ville in. Skandal! Kan inte Söderstadions publikinsläpp svälja fler folk snabbare än så?

Publiken fick av säkerhetsskäl inte ha paraplyer med sig in. Högarna växte bredvid säkerhetsvakterna. Nog många paraplyer som bytte ägare i går. Jag hade min regnkläder på mig. De var helt anti-Bajen i rött och svart men vad gör man. Blöt blev jag inte.

Trots underlaget och regnet var matchen underhållande. Speciellt första halvlek i mina ögon då Bajen tog en 3-0 ledning.



Matchen slutade 3-1. Hammarby har nu placerat sig i vinnarhålet i den allsvenska tabellen. Lysande. Här tackar vi grabbarna för kvällens insats.